Gekopieerde introductie:
Beltegoed is een vervelend product om te verkopen. Als het beltegoed niet werkt, is het voor de verkoper onmogelijk te controleren of ie écht niet werkt en dus mogen winkeliers het beltegoed niet terugnemen. De klant kan slechts de provider contacten om het beltegoed alsnog in orde te maken. Leg dat maar eens uit.
En zo geschiedde. Een man koopt beltegoed bij me en komt tien minuten later laaiend terug. Z’n beltegoed werkt niet. Rustig leg ik bovenstaande uit, maar hij weigert echt te luisteren: ik ben een oplichter, ik heb een tientje van ‘m gestolen, ik ben verantwoordelijk en hij zal nooit meer iets bij me kopen. Op het moment dat ie wegloopt, bijt ie me nog toe dat ik ‘vanavond de zijne ben’.
Dat kun je toch een bedreiging noemen en ik maak daar dan ook melding van. Je weet het nooit, toch? Maar gelukkig, er gebeurt die avond niets.
Enkele dagen later staat ie ineens weer voor me. Even slaat m’n hart over. “Doe mij twee tientjes Lebara. En werkende, alstublieft” en hij geeft een knipoogje en glimlacht er vriendelijk bij, waardoor ik wat meer op m’n gemak ben. “Vertrouwt u het beltegoed weer?”, vraag ik geïnteresseerd. “Natuurlijk, vorige deed het ook, ik had een typefoutje gemaakt haha.”