Corsomagazine: mijn favoriete corsowagen Boodschappen

Fraai vormgegeven verwijzingen naar wereldproblematiek. Klimaatverandering, ontbossing, het leegvissen van de oceanen; op poëtische wijze weten Corso-ontwerpers dikwijls tot nadenken te stemmen. Dan is iets ogenschijnlijk simpels tussendoor een ware verademing. En vergeet niet: de simpelste ideeën zijn vaak de meest briljante. Denk aan ON / OFF, de stofzuiger van Buurtschap Laarheide in 2018. Of aan Boodschappen, van Buurtschap Molenstraat in 2017. Hyperrealisme, de wagen laat niets aan de verbeelding over. Vijf tomaten, één kool, één rode paprika, vla, belegen kaas, boter, wasmiddel, jam, ketchup, pindakaas en bouillonblokjes passeren al bliepend bij de kassa de revue. De producten zijn met zorg ontworpen; het idee is dan wel simpel, de uitwerking is simpelweg fraai. ,,De wagen komt in de optocht sterk over doordat de eenvoud en rust zo mooi contrasteert tussen het tumult van een corso”, valt te lezen in het juryrapport. De Boodschappen eindigen vierde, eens te meer een bewijs dat het allemaal niet persé zo moeilijk hóeft.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Translate »
Scroll naar boven